
Οι περισσότεροι άνθρωποι μεγαλώνουν πιστεύοντας ότι κάθε κατάσταση συνοδεύεται από ένα συγκεκριμένο συναίσθημα. Αν συμβεί κάτι καλό, πρέπει να νιώθουμε χαρά. Αν συμβεί κάτι δυσάρεστο, πρέπει να νιώθουμε λύπη. Ωστόσο, η πραγματικότητα της ανθρώπινης ψυχολογίας είναι πολύ πιο σύνθετη. Συχνά βιώνουμε πολλά και διαφορετικά συναισθήματα ταυτόχρονα, ακόμη και συναισθήματα που φαίνονται αντιφατικά μεταξύ τους. Αυτή η εμπειρία, γνωστή ως συναισθηματική πολυπλοκότητα, αποτελεί φυσιολογικό και υγιές χαρακτηριστικό της ανθρώπινης ύπαρξης.
Το να νιώθουμε χαρά και λύπη ταυτόχρονα, αγάπη και φόβο, ελπίδα και αβεβαιότητα δεν είναι ένδειξη αδυναμίας. Είναι απόδειξη ότι είμαστε άνθρωποι. Και όσο περισσότερο αποδεχόμαστε αυτή την πολυπλοκότητα, τόσο πιο αυθεντικά μπορούμε να ζήσουμε τη ζωή μας.
